Saturday, June 28, 2008

Kunstnernes Sommerudstilling 08

Her ses min kæreste sammen med vores datter foran det fotografi jeg har fået med på Kunstnernes Sommerudstilling.
Jeg er ikke mere bornert end, at jeg bliver glad når jeg får noget med på en af de 5 statsanerkendte censurerede udstillinger. Jeg er også selvhøjttidelig nok til, at jeg glædede mig til, at se mit billede hænge på en stor hvid væg i en, af det finere borgerskab, godkendt udstillingsbygning.

Derfor var det også til en del irritation da jeg så hvordan KS havde valgt at hænge mit billede op.
Som man kan se på billedet fra udstillingen så har KS hængt det så tæt på en andens værk, at det næsten er umuligt ikke at se det som én sammenhængende enhed.
De har gud hjælpe mig valgt at bruge mit billede og en andens billedet til at kreere et tredie visuelt udtryk.

Mit fotografi handler om den tomhed der er efter nuet har passeret. Det kan man sågar læse ud af titlen hvis man anstrenger sig blot en ganske lille smule - billedet hedder "Efter nuet´s passage - Kråkbärsgatan".
Uden at jeg skal udtale mig om den anden kunstners væk, så mener jeg ikke at hendes billeder "Radiatorlyd" og "Tidslomme" bidrager til mit billede i den retning det er tænkt. Og jeg kan også have min tvivl om hvorvidt hun synes denne sammenstilling er heldig.

Jeg ved ikke hvad de mener de tre billeder tilfører hinanden, i hvertfald ikke noget jeg kan bifalde.

No comments: